Ako si správne zariadiť kanceláriu - rady a tipy

Konečný výsledok, ako bude kancelária zariadená, bude mať vplyv na fungovanie celej firmy. V kancelárií trávime prevažnú časť dňa a rozhodne sa tu chceme cítiť príjemne. Náš pracovný výkon je tak nepriamo ovplyvňovaný aj prostredím, no a ktorý z nadriadených by nechcel, aby jeho poriadení pracovali na maximum? Okrem iného svojou kanceláriou dokážete prezradiť klientovi, s akou spoločnosťou sa dostal do kontaktu a vytvorí si tak o Vás prvý dojem.

Mladá marketingová agentúra bude rozhodne disponovať iným webom ako je etablovaná právnická spoločnosť. Seriózna kancelária však nemusí mať len jeden dizajn. Stačí pritom dodržať niekoľko základných pravidiel a príliš neexperimentovať najmä s farbami. Dispozícia nábytku a celkové rozloženie hrá významnú úlohu v každej kancelárií. Zariadenie sa musí automaticky prispôsobiť veľkosti, tvaru, ale aj účelu samotnej miestnosti a počtu ľudí, ktorí budú kanceláriu obývať.

Ako rozložiť kanceláriu?

Štandardne by mal byť priestor kancelárie v tvare štvorca alebo obdĺžnika. Takýto tvar sa označuje za stabilný a mnoho klientov ho ocení už na prvý pohľad.

Pre každého z pracovníkov by mal byť zabezpečený výhľad z okna. Práve pri pozeraní na objekty mimo kancelárie sa dokáže každý zamestnanec celkom upokojiť a aspoň na chvíľku „vypne“ od bežných povinností. Ideálne je aj pootvorenie okna, čím sa zabezpečí čerstvý vzduch do celej kancelárie.

Nezabudnime ani na prísun prirodzeného svetla. Umelé osvetlenie počas celého dňa nevyplýva pozitívne na zamestnancov. Snažte sa preto orientovať ich pracovné stoly a kancelárie tak, aby mali dostatočný prísun prirodzeného svetla z vonku.

Zastavaný rad pracovných stolov začínajúci od dverí a končiaci až na samotnom konci miestnosti nie je ideálnym dispozičným riešením. Snažte sa, aby ste mali pri vchode do kancelárie dostatok priestoru a stoly tak posuňte pokiaľ možno čo najďalej.

Výber kancelárskeho nábytku

Každý nábytok bez ohľadu o akej kancelárií hovoríme, musí byť predovšetkým funkčný. Kancelársky stôl kancelárska stolička musia spĺňať vopred stanovené parametre. Zamestnanec by nemal mať pocit, že chce zo stoličky čo najskôr odísť preč ale práve naopak, že je preňho kancelárska stolička pohodlná a jeho výkon je aj ňou nepriamo pozitívne ovplyvnený. Výber materiálu stola dokáže ovplyvniť celkový vzhľad kancelárie. Ergonomickosť stoličky má zasa vplyv aj na zdravie zamestnancov.