Váš prvý kamenný obchod: Na čo musíte myslieť?

Prevádzkujete e-shop a po prvých úspešných rokoch ste sa rozhodli prejsť aj na pôdu kamenných obchodov? V takom prípade vás čaká obrovské množstvo povinností a sklamaní, ktoré môžu vašu chuť do podnikania úplne potlačiť. Prinášame vám však 5 tipov, ktoré vám pri rozbehu kamennej predajne môžu pomôcť.

Nešetrite pri výbere priestorov

Na predajni nikdy nebudete mať dostatok miesta. Na uskladnenie tovaru, na jeho vystavenie do regálov, na usadenie zákazníkov ani na balenie tovaru pre elektronické objednávky. Pár stoviek mesačne naviac vám však môže zabezpečiť väčšie priestory, ktoré vám nebudú spôsobovať vrásky na čele.

Poloha je základ úspechu

Ak sa ulakomíte na miesto niekde na okraji mesta v tmavej uličke, ani 1000 bilboardov vám nepomôže prilákať zákazníkov. Ak však budete v centre mesta na viditeľnom mieste a ako bonus budete mať pred predajňou aj parkovisko pre zákazníkov, máte vyhrané. Opäť sa to však prejaví aj na cene prenájmu.

Veci aj v regáloch, nie len vzadu v sklade

Malá komôrka s pultom a pár kúskov tovaru ľudí odradí od nákupu. Pamätajte si, že všetok tovar by ste mali mať vystavený na očiach zákazníkov. V takom prípade váš obchod navštívi viac ľudí a majú možnosť prezrieť si tovar aj bez vašej pomoci. Ak majú seriózny záujem ,radi sa na konkrétny produkt spýtajú.

Pridaná hodnota pre zákazníkov

Káva a pagáčik zadarmo, klimatizácia, príjemná hudba či pohodlné kreslo. Veľa spraví aj možnosť navštíviť vaše WC. Málokto si môže dovoliť takýto servis pre zákazníkov, no každá jedna z týchto vecí prinúti zákazníkov, aby sa k vám radi vrátili.

Uvítací bonus a online propagácia

Pri otvorení predajne môžete zadarmo rozdávať nejakú malú pozornosť, dať zľavu prvým 100 zákazníkom ale vytvoriť súťaž o nejakú hodnotnejšiu vec pri nákupe nad určitú čiastku. Fantázii sa medze nekladú a každý jedna propagácia vám môže pomôcť zabojovať pri konkurencii o silné miesto na trhu.